Otwarte 18 października
1976 r. w Rio de Janeiro na Campo dos
Afonsos, Muzeum Lotnictwa, (Museu Aeroespacial) zostało stworzone przez
prezydenta Emílio Garrastazu Médici trzy lata wcześniej.
W 1974 r. w tak zwanej
"kolebce lotnictwa wojskowego" rozpoczęto odbudowę budynku i hangarów,
zbieranie kolekcji i naprawę samolotów, silników, broni i innych elementów o
wartości historycznej.
Muzeum opowiada historie niezwykłych osiągnięć pilotów,
konstruktorów i inżynierów.
W jej podwojach przyjrzymy się nie tylko budowie
samolotów, ale przede wszystkim będziemy mogli podziwiać wspaniałe maszyny
począwszy od historycznych dwupłatowców po naddźwiękowe samoloty pasażerskie.
Z pewnością
zaskoczy Was ilość i jakość eksponatów oraz doskonały pomysł na pokazanie
rozwoju tej dziedziny nauki.
Obecnie muzeum jest częścią kampusu Wyższej Szkoły
Lotnictwa (UNIFA) i od 1986 roku jest administrowane przez Historyczno-kulturalny
Instytut Aeronautyki (INCAER).
Jest największym i najważniejszym muzeum
lotnictwa w Brazylii.
W salach ekspozycyjnych Muzeum Lotnictwa mieszczą się
najważniejsze historyczne kolekcje pionierów lotnictwa, a główna sala gromadzi
najstarsze samoloty.
W hangarach znajduje się stała wystawa niektórych samolotów,
które posiadają wartość historyczną i technologiczną.
Miejsce to imponuje
kolekcją samolotów, silników i dokumentów, a także kilkoma salami z wystawami
poświęconymi historii lotnictwa.
Na terenie obiektu możemy podziwiać samoloty
zarówno na wystawie zewnętrznej, jak i w hangarach.
Oprócz samolotów obejrzeć
można także silniki, pamiątki (w tym system szkoleniowy pilotów, instrumenty
pokładowe, uniformy, samochody oraz urządzenia silnikowe używane na terenach
lotnisk, śmigła) oraz wystawę małych modeli.
Jest w nim sala przedstawiająca
historię kobiet w lotnictwie i inna poświęcona Alberto Santos Dumont,
pionierowi lotnictwa.
Wizyta jest bardzo ciekawa, a sale dobrze zorganizowane i
skatalogowane.
Przygotujcie nogi, bo trzeba dużo chodzić.
Fizyczna przestrzeń
dla obiektów Muzeum zajmuje powierzchnię 15 195 m2, w tym dwukondygnacyjny
budynek i pięć dołączonych hangarów.
W salach wystawowych budynku znajdują się
najważniejsze historyczne kolekcje pionierów lotnictwa, a główna sala gromadzi
najstarsze samoloty Muzeum.
Zwiedzanie rozpoczyna się od hallu na parterze
2-piętrowego budynku, w którym znajduje się kilka rarytasów, takich jak repliki
14-Bis i Demoiselle de Santos Dumont, a także oryginalne samoloty od
najwcześniejszych dni lotnictwa.
Istnieje również legendarny samolot z
pierwszej floty tak zwanej " Esquadrilha da Fumaça".
Na drugim
piętrze znajduje się kilka wystaw tematycznych, bardzo dobrze przygotowanych, z
makietami, replikami ludzi i postaci historycznych w rzeczywistych rozmiarach.
Na
szczególną uwagę zasługuje sala poświęcona Bartolomeu de Gusmão, sala
poświęcona udziałowi Brazylii w II wojnie światowej, duża sala z licznymi
modelami samolotów z różnych epok, sala poświęcona Santos Dumont oraz sala
poświęcona Embraerowi i samolotom wyprodukowanym przez tę brazylijską firmę.
Sporą
część zajmują również gabloty z mundurami, odznaczeniami i osobistym
wyposażeniem pilotów.
Po przejściu przez salę Embraer, z licznymi modelami
i panelami, wchodzi się do hangarów, gdzie rozpoczyna się wielka wystawa
samolotów wszystkich typów i wszystkich rozmiarów.
Pojawiają się cywilne i
wojskowe samoloty, pasażerskie, myśliwce, bombowce.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz