niedziela, 11 marca 2018

Museu Aeroespacial


Otwarte 18 października 1976 r. w Rio de Janeiro na  Campo dos Afonsos, Muzeum Lotnictwa, (Museu Aeroespacial) zostało stworzone przez prezydenta Emílio Garrastazu Médici trzy lata wcześniej.
W 1974 r. w tak zwanej "kolebce lotnictwa wojskowego" rozpoczęto odbudowę budynku i hangarów, zbieranie kolekcji i naprawę samolotów, silników, broni i innych elementów o wartości historycznej.




Muzeum opowiada historie niezwykłych osiągnięć pilotów, konstruktorów i inżynierów.




W jej podwojach przyjrzymy się nie tylko budowie samolotów, ale przede wszystkim będziemy mogli podziwiać wspaniałe maszyny począwszy od historycznych dwupłatowców po naddźwiękowe samoloty pasażerskie.




Z pewnością zaskoczy Was ilość i jakość eksponatów oraz doskonały pomysł na pokazanie rozwoju tej dziedziny nauki.




Obecnie muzeum jest częścią kampusu Wyższej Szkoły Lotnictwa (UNIFA) i od 1986 roku jest administrowane przez Historyczno-kulturalny Instytut Aeronautyki (INCAER).




Jest największym i najważniejszym muzeum lotnictwa w Brazylii.




W salach ekspozycyjnych Muzeum Lotnictwa mieszczą się najważniejsze historyczne kolekcje pionierów lotnictwa, a główna sala gromadzi najstarsze samoloty.




W hangarach znajduje się stała wystawa niektórych samolotów, które posiadają wartość historyczną i technologiczną.




Miejsce to imponuje kolekcją samolotów, silników i dokumentów, a także kilkoma salami z wystawami poświęconymi historii lotnictwa.




Na terenie obiektu możemy podziwiać samoloty zarówno na wystawie zewnętrznej, jak i w hangarach.




Oprócz samolotów obejrzeć można także silniki, pamiątki (w tym system szkoleniowy pilotów, instrumenty pokładowe, uniformy, samochody oraz urządzenia silnikowe używane na terenach lotnisk, śmigła) oraz wystawę małych modeli.




Jest w nim sala przedstawiająca historię kobiet w lotnictwie i inna poświęcona Alberto Santos Dumont, pionierowi lotnictwa.




Wizyta jest bardzo ciekawa, a sale dobrze zorganizowane i skatalogowane.




Przygotujcie nogi, bo trzeba dużo chodzić.




Fizyczna przestrzeń dla obiektów Muzeum zajmuje powierzchnię 15 195 m2, w tym dwukondygnacyjny budynek i pięć dołączonych hangarów.




W salach wystawowych budynku znajdują się najważniejsze historyczne kolekcje pionierów lotnictwa, a główna sala gromadzi najstarsze samoloty Muzeum.




Zwiedzanie rozpoczyna się od hallu na parterze 2-piętrowego budynku, w którym znajduje się kilka rarytasów, takich jak repliki 14-Bis i Demoiselle de Santos Dumont, a także oryginalne samoloty od najwcześniejszych dni lotnictwa.




Istnieje również legendarny samolot z pierwszej floty tak zwanej " Esquadrilha da Fumaça".




Na drugim piętrze znajduje się kilka wystaw tematycznych, bardzo dobrze przygotowanych, z makietami, replikami ludzi i postaci historycznych w rzeczywistych rozmiarach.




Na szczególną uwagę zasługuje sala poświęcona Bartolomeu de Gusmão, sala poświęcona udziałowi Brazylii w II wojnie światowej, duża sala z licznymi modelami samolotów z różnych epok, sala poświęcona Santos Dumont oraz sala poświęcona Embraerowi i samolotom wyprodukowanym przez tę brazylijską firmę.




Sporą część zajmują również gabloty z mundurami, odznaczeniami i osobistym wyposażeniem pilotów.




Po przejściu przez salę Embraer, z licznymi modelami i panelami, wchodzi się do hangarów, gdzie rozpoczyna się wielka wystawa samolotów wszystkich typów i wszystkich rozmiarów.




Pojawiają się cywilne i wojskowe samoloty, pasażerskie, myśliwce, bombowce.

Brak komentarzy: